Jak w dzisiejszym świecie skutecznie sprzedawać produkty? Każdy dobry marketingowiec zdaje sobie sprawę z tego, że najskuteczniejszy marketing to taki, który odzwierciedla wartości funkcjonujące w społeczeństwie. Skuteczna promocja produktów i usług powinna przemawiać do odbiorcy w sposób, który skłoni go do zakupu i skorzystania z oferty. Obecnie mamy do czynienia ze wzrostem świadomości na temat tego, jak ważna jest ochrona środowiska. Ludzie coraz bardziej zwracają uwagę na to, jaki wpływ na klimat mają ich działania. Przekłada się to także na ich stosunek do biznesu. Ludzie chcą mieć pewność, że dana firma dba o przyrodę.
Coraz ważniejszymi wartościami we współczesnych gospodarkach stają się kategorie zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu, który po latach bezkarności za swój wpływ na otoczenie, zmuszony został do przemyślenia wielu aspektów swojej działalności. Stanowi to pewne wyzwanie dla marketingu. Jak przekonać konsumenta, że firma naprawdę troszczy się o środowisko, a kampania reklamowa to coś więcej niż zwykły greenwashing (kreowanie marki na ekologiczną, podczas gdy wcale taka nie jest)?
Działania proekologiczne podejmowane przez biznes mają dziś znaczenie większe niż kiedykolwiek. W dobie rozkwitu społeczeństwa konsumpcyjnego mało kto przejmował się wpływem wielkich firm na środowisko. Dziś to się zmieniło. Coraz częściej praktykowanym modelem jest etyczna konsumpcja, która stara się minimalizować ślad węglowy i zanieczyszczenia. Ludzie zdali sobie sprawę z tego, że degradacja środowiska to nie są żarty. Niezrównoważona konsumpcja i marnotrawienie żywności odchodzą dziś do lamusa.
Zielony marketing odnosi się do wysiłków, które przy produkcji i marketingu produktów i usług powodują mniej szkód dla środowiska. Odnosi się do praktyki opracowywania i reklamowania produktów w oparciu o ich rzeczywistą lub postrzeganą równowagę środowiskową, aby zaspokojenie potrzeb i pragnień konsumentów następowało przy minimalnym szkodliwym wpływie na środowisko naturalne. Dynamicznie rozwija się rynek tzw. zielonych produktów, które deklaratywnie powodują mniej szkód dla klimatu niż ich tradycyjne odpowiedniki. W wizji tej, działania marketingowe uwzględniają długofalowe skutki produkcji, dystrybucji i konsumpcji danych dóbr. Marketing ekologiczny to w pewnym sensie narzędzie do walki z wyzwaniami współczesności.
Ekologia stała się dziś codziennością w biznesie. Etyczna produkcja, odpowiedzialna konsumpcja i zielony marketing powinny stać się ważnymi hasłami w słowniku każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na wpasowaniu się w społeczne oczekiwania. Ekologiczna postawa okazuje się być także przedsięwzięciem opłacalnym – ludzie, których ekologiczna świadomość od lat cały czas rośnie, są bardziej skłonni skorzystać z oferty firmy, która troszczy się o ograniczanie swojego wpływu środowiskowego.
Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome zakupowych wyborów w każdej branży, więc uważam że jest to konieczność, w przeciwnym razie traci się klientów.